KALİTE TAKİP SİSTEMİ (VİZYON BELGESİ) YIL SONU RAPORU

01.05.2019 1416

2018 -2019  yıl boyunca  okulumuzda uygulanan Kalite Takip Sistemi Vizyon Belgesi İzleme Raporu hazırlandı. Aşağıda yayımladığımız Rapor, Kalite Takip Komisyonu Üyelerinin ve öğretmenlerin de görüşleri alınarak tanzim edildi.  Her ay yedi faaliyet alanında etkinliklerimizi planladık ve Kalite Takip Sistemine kaydettik.

Kalite Takip Sistemi çerçevesinde hazırlanan Ümraniye Vizyon Belgesinin uygulanması ile ilgili okulumuzda yapılan çalışmaları şöyle sıralayabiliriz:

A- Ekim Ayı: 1-Okul koridorlarının hat levhaları ile donatılması, enerji tasarrufu içeren levhalar asılması. 2- Kurslara öğretmenlerin katılımının sağlanması. 3- Danışma kurulunun oluşturulması, 4- Öğrencilerin Mesleki Gelişmeleri için çevre camiler ve kuran kurslarında imam hatip müezzin, vaiz ve kuran kursu öğreticisi olarak görevlendirilmesi. 5- Öğrenci Kulüpleri kurulur ve her öğrencinin bir kulübe üye olmasının sağlanması. 6- Her sınıf düzeyinde veli toplantıları yapılması. 7- Okullarda dilek kutusu oluşturulması.

B- Kasım Ayı: 1- Her okulda okuma köşesi oluşturulması. 2- Haziran ve Eylül aylarında Mesleki çalışmaların yapılması.  3- Stratejik Plana göre bir yıllık çalışma planının oluşturulması. 4- Mesleki Gelişim kapsamında yıl içerisinde işbirliğiyle çalışmalar yapılması. 5- Okullarda yıl içerisinde yapılacak olan gezilerin planlanması ve okul takımlarının oluşturulması. 6- Yıl içerisinde yapılacak olan aile ziyaretlerinin planlanması.

C- Aralık Ayı: 1- Öğrencilerin Mesleki uygulama yapmaları için Çevre Cami görevlileri ile plan hazırlanır.  Ziyarete gelen veliler Türk konukseverliğine göre ağırlanır. 2- Öğretmen ve öğrenciler yetiştirme ve destekleme kursu açılması için teşvik edilir.  Kurslar açılır. 3- Okullarda mesleki Tatbikat kulübü kurulur. Yıllık Çalışma planı hazırlar. 4- Değerler Eğitimi , bilimsel ,sanatsal, sportif, sosyal ve kültürel etkinlikler düzenlenir. 5- Okullarda Tüketim ve israf konularında farkındalık çalışmaları yapılır. 6- Sınav sonrasında değerlendirme yapılarak eksik kazanımlar ile ilgili çalışmalar yapılır.

D- Ocak Ayı: 1- Okullarda veli kabul mekanı ve zümre çalışma odaları düzenlenir. 2- İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü koordinesinde oku müdürü ve zümre başkanlarıyla toplantılar yapılır. İyi örnekler ve çalışmalar paylaşılır. 3- Zümre öğretmenleri aylık toplantılar yaparak ortak kararlar alır. 4- Meslek Dersi Öğretmenlerinin kendisini geliştirmek isteyen öğrencilere rehberlik yapması. 5- Okullar Din Öğretimi Genel Müdürlüğü´nün yılık çalışma planı dahilinde gönderdiği sosyal etkinlik ve yarışma planına göre etkinlik ve yarışmalara katılır. 6- Okullar eğitimin niteliğini artırmak için ilgili birimlerle işbirliği ve protokoller yapar. 7- Vizyon Belgesi bağlamında birinci ve ikinci dönemin sonunda Vizyon Belgesi İzleme Raporu hazırlanır.

E- Şubat Ayı: 1- Sınıflara önde gelen şahsiyetlerin isimleri verilir. 2- Okul yönetimler kendilerini geliştirmek için konferans, çalıştay, kurs ve seminerlere katılır. 3- Ders programı yapılırken Meslek Dersleri alanında ihtisaslaşmış öğretmenlere görev verilir. 4- KİŞİSEL GELİŞİM 1. Eğitim ve öğretim faaliyetlerinin yürütülmesiyle ilgili kanun, yönetmelik, yönerge, genelge ve Bakanlıkça gönderilen resmi yazılarda öne çıkan maddeler müzakere edilir. MESLEKÎ GELİŞİM 1. Her bir dersle ilgili zümreler kendi içlerinde atölye çalışması yaparak derslerin öğretim yöntem-tekniklerini müzakere ederler. 5- Okulda öğrencilerin aktif olarak kullanabilecekleri kütüphaneler kurulur. 6- Anne baba eğitimi seminerleri uygulanır. 7- Okullarda veli-öğrenci memnuniyet anketi düzenlenir.

F- Mart Ayı: 1- Okul binası ve derslikler engelli bireylerin kullanabileceği şekilde düzenlenir. 2- KİŞİSEL GELİŞİM 1. Öğretmenlik mesleğinin vazgeçilmezlerden olan sevgi, şefkat, merhamet, saygı, heyecan, azim, kararlılık, sabır, sebat ve fedakârlık değerleri ve kavramları üzerine öğretmenler arasında hasbihal gerçekleştirilir, kültür ve medeniyetimizin eğitim öncülerinden örnek davranışlar ve düşünceler paylaşılır.. MESLEKÎ GELİŞİM 1. Okulda yaşanan genel sorunların tespiti ve çözümüne yönelik öğretmen yaklaşımlarını tespit etmek ve beyin fırtınası yapmak üzere istişare toplantısı yapılır. 3- Okullar öğretmenlerin fizik, kimya, biyoloji laboratuvarlarını etkin olarak kullanmalarını sağlar. 4- Öğrenciler Dini Musiki, Hüsn-i Hat, Ebru vb. dersleri seçmeleri teşvik edilir. Bunlarla ilgili sergi açılır. 5- Genel müdürlüğümüzün düzenlediği Kırk Şair ve Kırk Şiir etkinliği uygulanır. 6- Okullarda öğrenci sağlığını korumaya yönelik çalışmalar düzenlenir. 7- Okullar mezunlarını takip eder, mezuniyet günleri gibi etkinliklerle okul ile bağlarını devam ettirir.

G- Nisan Ayı: 1- KİŞİSEL GELİŞİM 1. Kriz yönetimi, öfke ve stres ile başa çıkma konusunda okul rehberlik servisi ile işbirliği yapılarak karşılıklı tecrübe paylaşımı ve sunumlar içeren atölye çalışması yapılır. MESLEKÎ GELİŞİM 1. Okullarda gelişen teknoloji, internet ve sosyal medya bağlamında e-bağımlılık üzerine sorunlar ve çözüm önerileri temalı atölye çalışmaları veya çalıştaylar yapılır. 2- Okullar devamsızlık, sınıf tekrarı ve okul terki riski taşıyan öğrencileri tespit ederek eylem planı hazırla ve uygular. 3- Kültür medeniyetimizi tanıtmak için sergiler açılır. 4- Din Öğretimi Genel Müdürlüğü´müzün düzenlediği yarışmalara katılım sağlanır. 5- Okullar 6331 sayılı kanun kapsamında çalışmalar yapar. 6- Zümre Öğretmenleri sınav sonuçlarına göre kazanımları edinme durumlarına göre tedbirler alır.

H- Mayıs Ayı: 1- Okullarda ses sistemi ve U düzenine uygun tilavet odası oluşturulur. 2- KİŞİSEL GELİŞİM 1. Okuldaki öğretmenlerin ve yöneticilerin farklı ortamlarda bir araya gelmesine imkan veren sportif ve sosyal-kültürel etkinlikler gerçekleştirilir. MESLEKÎ GELİŞİM 1. Öğrencilerin ilgi, istidat ve kabiliyetlerinin nasıl keşfedilebileceği, mesleki bağlamda onlara nasıl rehberlik edileceğine dair karşılıklı düşünce paylaşımında bulunulur. 3- Okul paydaşları TÜBİTAK bilim fuarlarına katılır. 4- Öğrencilerin Ramazan Aylarında camilerde mukabele okumaları ve hatimle teravih namazları kıldırmaları sağlanır. 5- Öğrencilerin saygı, sevgi, vefa duygularını geliştirmek için örnek şahsiyetler okula davet edilir. 6- Anadolu imam hatip lisesi ve imam hatip ortaokullarının tanıtım çalışmaları yapılır. 7- Vizyon Belgesi İzleme Raporu hazırlanır.